بزرگترین کارخانه تولید کاغذ کشور در غرق آباد احداث می شود | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۳۵:۰۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

سیدعلی آقازاده امروز سه شنبه ۱۸ آذرماه در جریان سفر به شهرهای غرق آباد و نوبران در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی غرق آباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: غرق آباد و نوبران دو شهر مهم شهرستان ساوه هستند که برطرف کردن مشکلات این دو شهر از حدود چهار ماه پیش در استانداری مطرح شده و به منظور بررسی آخرین وضعیت تصمیماتی که در استانداری اتخاذ شد بازدید میدانی از این دو شهر بعمل آمد.

وی یکی از اقدامات ارزشمند خیرین بخش نوبران را تجهیز آزمایشگاه درمانگاه نوبران با رقمی معادل ۴۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: ساخت ۷۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در بخش نوبران و بهره‌برداری از واحدهای آسیب دیده از سیل، بررسی مشکلات شهر غرق آباد و شهرک صنعتی این شهر از جمله برنامه های سفر به این منطقه بود.

استاندار مرکزی با اشاره به ساخت بزرگترین کارخانه تولید کاغذ در کشور و حتی در سطح خاورمیانه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در شهرک صنعتی غرق آباد، اظهار کرد: در شهر نوبران و غرق آباد کارخانجات بزرگی در حال ساخت است و افتتاح این کارخانه نیز منجر به تولید یکی از با کیفیت ترین تولید کاغذ کشور برای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به استقرار نمایندگی اداره ثبت و اسناد در بخش نوبران گفت: قرار شد با مصوبه شورای برنامه ریزی استان ساختمان متروکه اداره جهادکشاورزی بخش نوبران به منظور بهره برداری اداره ثبت اسناد واگذار و هزینه مرمت و بازسازی آن توسط خیرین تامین شود تا یکی از نیازهای ضروری مردم برآورده شود.

آقازاده در خصوص حجم بالای تردد  وسایط نقلیه بین دو شهر غرق آباد و نوبران نیز گفت: آسفالت این محور به اتمام رسیده است اما رویه آسفالت و تجهیزات ایمنی جاده ای آن بطول ۱۰ کیلومتر دلیل محدودیت اعتبارات، انجام نشده و زمانبر شده است.

استاندار مرکزی همچنین در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات شهر غرق آباد که در ساختمان شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات مالی اجازه نداد امسال اعتبار لازم برای دو بانده شدن محور ساوه تا نوبران در نظر گرفته شود، اما ۱۰ کیلومتر از این محور حدفاصل غرق آباد تا نوبران با تأمین اعتبار در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در غرق آباد گفت: مشکلی در واگذاری زمین برای اجرای این طرح به هر میزان متقاضی در شهر غرق آباد وجود ندارد.

آقازاده گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهر غرق آباد نیازمند بررسی کارشناسانه است که با هماهنگی از طریق سازمان جنگل‌ها و تخصیص اعتبار مالی امکان پذیر است. البته غرق آباد از ظرفیت بالایی برای اجرای این طرح برخوردار است.

وی در خصوص تامین اعتبار برای احداث حوزه علمیه این شهر گفت: اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: غرق آباد و نوبران قطب کشاورزی و دامی استان مرکزی و شهرستان ساوه هستند و به دلیل فعالیت شهرک صنعتی از مزیت صنعتی برخوردارند.

حجت الاسلام محمد سبزی افزود: تامین زیرساخت های مورد نیاز لازمه توسعه این منطقه است که مهمترین آن محور مواصلاتی منتهی به این منطقه است و با وجود جذب اعتبارات ملی اجرای آن زمانبر شده است.

وی خواستار هزینه کرد سریع اعتبارات ملی جذب شده این بخش شد و افزود: احداث مسکن از دیگر زیرساخت های ضروری در این منطقه است تا سرمایه گذاران و نیروی کار، مشکل مسکن، آب، برق و … نداشته باشند.

نماینده ساوه و زرندیه خواستار اتخاذ سازوکار لازم برای تامین زیرساخت ها و حمایت به منظور توسعه این بخش شد و افزود: یکی دیگر از خواسته‌های این منطقه سنددار شدن اراضی کشاورزی است که لازم است تمهیدات لازم اتخاذ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد نیز گفت: در شرایط تحریمی باید با اتکا به توانمندی داخلی و نیروی انسانی کارآمد تحریم را به فرصت تبدیل کرده و توسعه متوازن اقتصادی را برای کشور به ارمغان آورد.

ابوالفضل باباشلو شهر غرق آباد را شهری مولد در حوزه کشاورزی، دامی و صنعتی توصیف کرد و افزود: بدلیل وجود مراتع مستعد، این منطقه به قطب دامپروری استان تبدیل شده است و با استقرار صنایع بزرگ سهم عمده‌ای در تولیدات دامی دارد.

وی انتقال دامداری‌ها به خارج از شهر را از خواسته‌های شهروندان غرق آبادی برشمرد و افزود: انتقال آب به نقطه‌ای که برای استقرار دامداری های این شهر جانمایی شده، از مطالبات دامداران است که علاوه بر توسعه دامداری‌ها موجب ارتقای سطح بهداشت منطقه خواهد شد.

رئیس شورای شهر غرق آباد همچنین خواستار انجام عملیات آبخیزداری به منظور تقویت منابع آبی سفره های زیرزمینی شد و افزود: شهر غرق آباد به تنهایی ۱۱ قنات دارد. در مجموع روستاها ۲۵ قنات وجود دارد و غرق آباد نیازمند تقویت سفره‌های زیرزمینی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی است. همچنین ایجاد یک دریاچه در مسیر رودخانه می تواند این منطقه را به یک منطقه گردشگری تبدیل کرده و در رونق اقتصاد گردشگری منطقه موثر باشد. / ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی