فقدان سینما در شهر ۳۰۰ هزار نفری ساوه عجیب است | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۱۰:۵۸:۳۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , محمد مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه در جلسه هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان شهرستان گفت : در دو دهه اخیر شهرستان ساوه در حوزه آموزش عالی و صنعتی به دلیل مجاورت با پایتخت پیشرفت قابل قبولی داشته و امتیازات فراوانی دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه شرکت های صنعتی در کنار فعالیت های اقتصادی میبایست در زمینه فرهنگ و هنر نیز ورود کنند گفت : فعالیت های فرهنگی پر هزینه نیستند اما آنطور که باید در این سالها به جایگاه فرهنگ در این شهرستان توجه نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه چگونه شهری با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد سینماست گفت : بررسی کارنامه فعالیت فرهنگ و هنر در شهرستان طی سالیان اخیر بیانگر آن است که مشکلات عدیده ای در این حوزه وجود دارد که نیاز به بررسی و حل ویژه دارد .

اسماعیلی از عزم دولت برای رفع مشکلات بدور از شعار خبر داد و خاطرنشان کرد : این دولت با پشتوانه مردم میتواند در ملت چهار ساله خود مشکلات فراوانی را حل کند چراکه اگر به این موضوع ایمان نداشتیم و فکر میکردیم که مسائل قابل حل نیست ورود پیدا نمیکردیم.

وی با تاکید بر اینکه گاهی با یک توجه حداقلی بخشی از مشکلات فرهنگ و هنر رفع میشود گفت : در دولت تصمیم جدی برای حمایت از بخش فرهنگی کشور خصوصا حوزه موسسات فرهنگی و قرآنی داریم و ضمن حمایت از طرح های این حوزه برای اجرا مشارکت خواهیم کرد .

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دو برابر کردن اعتبارات فرهنگی استان در این حوزه گفت : از جبهه مردمی فرهنگ بصورت همه‌ جانبه حمایت خواهیم کرد تا چرخ آن را به گردش درآوریم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید انجام شده از محل ساخت پردیس سینمایی ساوه گفت : برای اجرای این پروژه در دو بخش اعطای تسهیلات کم بهره و ارزان به بخش خصوصی و همچنین تجهیز صفر تا صد پردیس سینماییی کمک خواهیم کرد لذا امیدواریم فرآیند ساخت سریعا آغاز شود .

اسماعیلی همچنین در جریان بازدید از طرح مجتمع فرهنگی در منطقه شهرک علوی بر لزوم عزم جدی در اجرای پروژه های این حوزه گفت و خاطرنشان کرد : در کشور با انبوهی از پروژه های نیمه تمام موااجه هستیم و بنا نداریم پروژه جدیدی را تعریف کنیم اما به واسطه کسرت قومیت ها و فرهنگ ها در این منطقه چنانچه تا ۶ ماه آینده اجرای این پروژه به ۲۰ درصد پیشرفت برسد آن را در زیرمجموعه پروژه های وزارت تعریف کرده و تکمیل میکنیم.

وی با اشاره به کسرت خبرگزاری ها و نشریات نیز گفت : در حال حاضر ۴۱ خبرگزاری و حدود ۱۴ هزار نشریه و تعداد زیادی از خبرنگاران مجوز فعالیت دارند لذا لازم بود برای ساماندهی به این وضعیت صندوق اعتباری هنر دست به کار شوند که اقدامات لازم در دست اجراست .

وزیر ارشاد همچنین وعده داد تا سال آینده ۲ جشنواره و همایش تعطیل شده در سطح شهرستان را احیا کند.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به ساوه ضمن گلباران مزار شهدا , بازدیدی از پروژه پردیس سینمایی و بازدید از محل ساخت مجتمع فرهنگی شهرک علوی در نشستی با اهالی فرهنگ و هنر حاضر و به سوالات پاسخ داد .

در این جلسه تعدادی از هنرمندان به نمایندگی به بیان دغدغه و مشکلات موجود پرداختند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی