ساوه رتبه دار مجازات های جایگزین حبس در کشور | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۱۰:۳۲:۰۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، ابوالحسن شریفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد گفت : تجلیل از شهید بهشتی تجلیل از قانون اساسی است و گرامیداشت این شهید والامقام که مغز متفکر انقلاب اسلامی بود نشان از شخصیت والای وی دارد .

وی با بیان اینکه قوه قضایی بعنوان یکی از سه نهاد حاکمیتی وظایف متعددی در بخش های مختلف دارد گفت : قوه قضاییه متشکل از دادسراها ، سازمان ثبت اسناد ، زندان ها ، پزشکی قانونی ، سازمان بازرسی و …. است که هر کدام بر اساس قانون وظایف مشخص و اختیارات متعددی دارند .

رییس دادگستری شهرستان افزود : جهت اجرای ماموریت های محوله شده به دادگستری ، منویات مقام معظم رهبری در خصوص رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا رضایتمندی مردم را افزایش دهیم .

وی با بیان اینکه سند تحول دستگاه قضایی در راستای منویات رهبر انقلاب برای تعالی دستگاه قضا ایجاد شده است گفت : این سند برگرفته از چالش های متعدد حقوقی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تبیین شده است که بالغ بر دویست مشکل و موضوع توسط کارشناسان در آن مطرح شده که راهکارهای آن در سن برنامه کوتاه ، متوسط و بلند مدت دیده شده است تا برای ارتقای رضایتمندی مردم به کار گرفته شود .

وی با تاکید بر اینکه دشمن بدنبال نا امیدی مردم از نظام است گفت : دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته است که هیچ نقطه قوتی در نظام دیده نشود که مسئولین در قبال این موضوع وظیفه سنگینی دارند تا با تلاش های جهادی خود این دسیسه های دشمن را خنثی کنند .

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه مجازات های جایگزین حبس در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد گفت : قوه قضاییه در سال نود و دو تصمیم گرفت تا ورود افراد به زندان برای عناصر نا مطلوب باشد که در این خصوص نهادهای قضایی مجازات های ارفاقی در نظر گرفته اند که شعبه ۱۰۴ کیفری دو ساوه با صدور بالغ بر ۲ هزار و ۱۵۲ فقره آرای جایگزین حبس رتبه اول کشور را در سال گذشته کسب کرده که قابل تقدیر است .

وی گفت : در بحث ورودی پرونده های قضایی در شهرستان ساوه رشد شش درصدی را شاهد هستیم که در مجموع ۵۵ درصد مربوط به مباحث کیفری ، ۳۵ درصد حقوقی و ۱۵ درصد نیز در خصوص مباحث خانواده می‌باشد .

وی با بیان اینکه طلاق و مهریه در صدر پرونده های حقوقی است که باید فکر اساسی در این خصوص شود گفت : در بحث پرونده های اقتصادی ورود پیشگیرانه بر مشکلات صنایع داریم که با استقرار شعبه حل اختلاف صنایع در سال گذشته بیش از هفتاد درصد پرونده های ورودی منتهی به سازش شده است .

ابوالحسن شریفی خاطرنشان کرد : ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۳ مصوبه داشته است که تقریبا همه آنها نهایی و اجرایی شده است که اگر مصوبات این ستاد نبود برخی صنایع در زمینه هایی مثل گمرک ، تسهیلات ، مشکلات بانکی و … دچار مشکل میشدند .

وی با بیان اینکه در این شهرستان پرونده اقتصادی خاصی نداریم گفت : موافق برگزاری جلسات کمی نیستیم و تلاش میکنیم جلسات بصورت کیفی برگزار شود تا مشکلات بصورت فرآیندی حل شود .

وی با اشاره به ده عنوان جرایم در ساوه نیز گفت : توهین ، ضرب و جرح عمدی ، تهدید ، سرقت ، تصادف ، افترا ، کلاهبرداری ، تخریب عمدی ، نگهداری از مواد مخدر و مشتقات و همچنین خیانت در امانت جز ده عنوان پرونده های دادگستری شهرستان ساوه است .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی