ساوه و زرندیه به شرایط «نارنجی» نزدیک شدند | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۳۷:۲۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , دکتر «محمود کریمی» روز پنجشنبه به ایرنا، گفت: وضعیت ساوه و زرندیه به صورت روزانه توسط وزارتخانه های بهداشت و کشور رصد می شود و به محض افزایش موارد بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا، قطعا در فهرست مناطق نارنجی با ممنوعیت سفر قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به خاصیت مهمانپذیری شهرستان های ساوه و زرندیه، لازم است که مردم و ساکنان این مناطق نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص پرهیز از برگزاری مهمانی و دورهمی های خانوادگی و دید و بازدیدهای نوروزی اهتمام داشته باشند.

وی از مردم درخواست کرد که تا حد امکان دید و بازدیدهای ایام سال نو و عید نوروز را به صورت مجازی و تماس های تصویری برگزار کنند تا بتوانیم به سلامت از این مرحله عبور کنیم.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه ادامه داد: از نیمه نخست اسفند امسال شیب شیوع کرونا در شهرستان ساوه نسبتا شدید شد و در نیمه دوم همین ماه نیز میزان بستری شدگان ۴۷ و شمار جانباختگان هم ۷۵ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به ابتلای چند نفر در ساوه به کرونای جهش یافته (انگلیسی)، هشدار داد:این نوع ویروس فرد را به سرعت درگیر می کند و علائم بیماری هم شدت بیشتری دارد که چاره ای جز انتقال فرد مبتلا به بیمارستان در این موارد نیست.

دکتر کریمی گفت: یکی از شاخصه های ویروس جهش یافته افت سریع اکسیژن خون مبتلایان است به گونه ای که اگر قبلا در یک هفته این اتفاق می افتاد اما اکنون ظرف ۷۲ تا ۱۲۰ ساعت اکسیژن خون افراد افت خواهد کرد.

وی با اشاره به آخرین پنجشنبه سال سنت حضور بر مزار اموات در این روز، اظهار داشت: طبق پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، آرامستان های ساوه و زرندیه تعطیل هستند و از مردم درخواست می کنیم در آخرین پنجشنبه سال به این اماکن مراجعه نکنند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: حضور افراد و ایجاد ازدحام بر مزار درگذشتگان در آرامستان ها یک خطر جدی برای اشاعه هرچه بیشتر ویروس کرونا محسوب می شود و به همین خاحطر از شهروندان می خواهیم که پروتکل های بهداشتی را در این مورد خاص رعایت کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی