آزادسازی ۲۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان مرکزی | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۲:۱۱:۴۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام موسوی در نشست قضایی دادگستری شهرستان ساوه که با حضور معاون قضایی قوه قضاییه برگزار شد با بیان اینکه استان مرکزی بعنوان قطب صنعت و کارگری کشور است گفت : در این راستا تلاش دستگاه قضایی استان در جهت. حمایت و جهش تولید و مانع زدایی از صنایع به خوبی صورت گرفته که نتایج آن افزایش میزان سرمایه گذاری در استان و کاهش تنش های کارگری بوده است .

وی با اشاره به اینکه به جز تنها یک مورد در ساوه ، تنش با تحصن کارگری منجر به ایجاد مسایل اجتماعی نداشته این گفت : در حمایت از کارگران در پرونده های کارگران هوگو و‌اذراب اراک رأفت اسلامی مورد نظر قرار گرفت و مطالبات صنفی و به حق جامعه کارگری که جدای از مسائل حاشیه ای است پیگیری و با ورود دستگاه قضایی مرتفع شد .

رییس دادگستری استان با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و مردم در اولویت دستگاه قضا در استان قرار دارد گفت : در این مدت بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم استان در یک هزار و صد جلسه ملاقات مردمی مشکلات خود را با مسئولغن قضایی مطرح و برای اکثر آنها تصمیم گیری صورت پذیرفت.

وی در ادامه از آزادسازی ۲۹۰ زندانی در استان مرکزی با کمک ستادهای مردمی و خیرین خبر داد و گفت :در شرایط اقتصادی که مردم با آن درگیر هستند توانستیم بنابر آمار رتبه دوم کشوری در بخش کمک های مردمی در آزادسازی زندانیان را کسب کنیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزای در زندان های استان گفت : در همه زندان های استان به جز همین این امر صورت گرفته که تلاش می‌شود بصورت صد درصدی این موضوع در استان محقق شود .

وی با اشاره به افزایش ۵۹ درصدی پرونده های مصالحه در استان گفت : در این خصوص ۹ پرونده قتل عمد نیز با اهتمام دستگاه قضایی به صلح و سازش ختم شد .

رییس دادگستری استان با اشاره به فعالیت دادگستری استان با ۶۰ درصد نیروی انسانی گفت : در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از پست های قضایی استان خالی است که همین امر باعث خلل در ارائه خدمات شده لذا باید با ایجاد جاذبه هایی امکان حضور بیشتر همکاران قصابی در استان و شهرها فراهم شود .

وی همچنین با بیان اینکه از خردادماه سال ۹۹ تاکنون ۱۰ هزار پرونده دادرسی الکترونیکی بدون هدر رفت حتی یک برگ کاغذ رسیدگی شده است گفت : در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۷۰۰ درصد عملکرد دستگاه قضا در استان رشد داشته و با تلاش های جهادی همکاران علیرغم افزایش ورودی پرونده ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

رئیس دادگستری ساوه نیز در این جلسه با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر گفت : با همه سختی های موجود در جامعه دستگاه قضایی محکم و مقتدر در راه عدالت ایستاده و ادامه مسیر میدهد .

هادی ملکی ساوه را یکی از مهمترین شهرهای کشور از بعد اقتصادی و کشاورزی و صنعتی دانست و گفت : ساوه بعنوان یک شهر مهاجر پذیر و صنعتی مشکلات خاص خود را دارد و بواسطه شرایط اقتصادی حاکم کار همکاران در مجموعه قضایی سخت شده و شاهد افزایش ورودی پرونده ها هستیم .

رییس دادگستری ساوه افزود : مجموعه قضایی شهرستان با بهره مندی از شش شعبه حقوقی ، پنج شعبه کیفری دو ، یک شعبه کیفری یک , یک دادگاه انقلاب ، دو شعبه اجرای احکام مدنی ، پنج شعبه دادیاری ، چهار شعبه بازپرسی و سه شعبه اجرای احکام , یک شعبه سرپرستی در حال خدمت به مردم شهرستان است .

وی با بیان اینکه متوسط ورودی پرونده ها در دادسرا ۱۴۰ فقره پرونده است گفت : این میزان در دادگاه حقوقی ۱۷۰ پرونده و در کیفری ۱۶۰ فقره است که عمده پرونده ها در ساوه ناشی از اختلافات ملکی بحالظ فقدان سند بساری از زمین هاست که در این خصوص مشکلاتی را ایجاد کرده است .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی