فلسفه دفاع مقدس و دستاوردهای آن باید بازگو شود | ساوه نار یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۶:۳۲:۰۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : هفته دفاع مقدس ما تتمه کربلاست و چنانکه قضیه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود ، دفاع مقدس و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود .

وی با بیان اینکه تتمه همان فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است گفت : همانطوری که باید فلسفه کربلا در بین جوامع بشری تبیین و تفسیر شود ، فلسفه دفاع مقدس و دستاوردهای آن نیز باید بازگو شود.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس است گفت : برای استخراج گنج جنگ باید به این پرسش پاسخ داد که علل و عوامل پیروزی ملت در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابر کدام بوده است .

وی با اشاره به برخی عوامل پیروزی در این جنگ گفت : رهبری و فرماندهی الهی ، صبر و پایداری ، توکل به خدا ، یاد خدا ، شجاعت و دلاوری ، عدم دنیا دوستی و دلبستگی به زخارف دنیا ، ایثار و فداکاری ووفاق و وحدت ملی مردم ایران برخی از دلایل پیروزی در این جنگ و مقدس شدن دفاع شد .

حجت السلام رحیمی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس درس ها و عبرت هایی را نیز در بر دارد که ما باید از این درسها و عبرتها مثل جان خودمان محافظت کنیم گفت : اولین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار باشیم ، در همه شرایط دشمن در کمین است و او با ما هیچ آتش بسی ندارد.

وی گفت : دومین درس دفاع مقدس این است که بدانیم در سخت ترین شرایط ، اگر ایمان به خدا ، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت باشد. در برابر دشمن ایستادگی ممکن وپیروزی قطعی است و سومین درس و عبرت دفاع مقدس این است که فتنه گران داخلی همواره زمینه ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند .

خطیب جمعه ساوه دفاع مقدس را گنجینه ای ارزشمند دانست و گفت : مرور مستمر آن نه تنها موجب تکرار و کسالت نخواهد بود بلکه با هر بار بازخوانی ، جلوه دیگری عیان کرده و منشا هدایت و راهنمایی انقلابیون و توده های ملت خواهد شد.

وی افزود : دفاع مقدس جزء شرافت و کرامات ایران عزیز است و ما باید از این مناسبت و درس ها وعبرت های آن مثل جان خودمان محافظت کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی