مهار آتش سوزی دامدشت پس از ۱۳ ساعت | ساوه نار دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳۲۲:۳۰:۴۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار، رضا یزدی با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام حادثه به مرکز پیام آتش نشانی، تعداد ۴ آتش نشان در قالب ۲ اکیپ و ۲ خودرو عملیاتی از ایستگاه مرکز و سه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: به محض رسیدن به محل به کمک نیروهای اتش نشانی شهرهای معین اقدام به پیشگیری از گسترش حریق و در ادامه عملیات اقدام به خاموش کردن حریق نمودند

وی تصریح کرد : محل حریق از سه ردیف انبار بدون سقف و دیوار تشکیل شده بود که فاصله کمی نسبت به انبار کاه و یونجه مجاور داشت.

یزدی با اشاره به اینکه پس از کنترل حریق از سرایت آن به انبارهای روبرو که در شعاع ۳۰ الی ۴۰ متری که بیش از ده انبار علوفه بود جلوگیری شد اضافه کرد : در این عملیات تا ساعت ۲۴ بامداد از شهرهای غرق آباد ، نوبران و شهر صنعتی غرق آباد ونوبران و ساوه فعالیت داشتند.

وی افزود : از ساعت ۲۴ بامداد تا ۷صبح دو دستگاه سنگین از سازمان آتش نشانی ساوه با ۶ نیروی آنکال و ۴ دستگاه کامیونت کمپرسی شرکت با سه دستگاه لودر در دو تاکتیک عملیاتی (خفه کردن و سرد کردن) آتشنشانان حاضر در محل اقدام به اطفاء حریق نمودند و از ساعت ۷ صبح به بعد با حضور مدیران شرکت و آتشنشانی غرق آباد مرحله لکه گیری حریق انجام شد .

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ساوه با اشاره به خسارات وارده در پی ای آتش سوزی گفت : مقدار زیادی علوفه به عنوان سرمایه مادی مورد حریق قرار گرفت و بیش از ۱۵۰هزار لیتر آب جهت اطفاء حریق مصرف شد.

وی با اشاره به لزوم بالا بردن خود ایمنی مکان های مستعد به آتش سوزی گفت : با توجه به فعالیت این گونه شرکتها و ماهیت آنها در نگهداری علوفه برای دامها به تعداد زیاد ، تقاضا داریم حتما نسبت به انبارداری علوفه ها به عنوان یک ماده سوختنی دقت عمل کافی نسبت به رعایت فاصله از دیگر انبارها را رعایت کرده و تا حد امکان محفوظ باشند.

وی افزود : اقدامات لازم در مقوله خود ایمنی محل انبار علوفه ها با لوله کشی مناسب و مخزن آب لازم و آموزش کارکنان مربوطه ، منجر میشود در زمان وقوع حریق باعث جلوگیری از وقوع تلفات و خسارات شخصی و محیط زیستی شده و آسیب کمتری وارد شود .

به گفته یزدی جانمایی خاموش کننده های متعارف در محل مورد نظر نسبت به نوع ماده سوختنی جهت مثمر ثمر بودن خاموش کننده ها در زمان حریق جهت پیشگیری از گسترش بیش از حد حریق تا زمان رسیدن عوامل ۱۲۵ کارساز خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی